دیدنیهای ایران

دیدنیهای ایران · 01. July 2021
این دهکده مایل به قرمز یکی از محبوب ترین مکانهای ایران است. مورخان معتقدند که بیش از 2000 سال پیش تأسیس شده است. این مکان بی نظیر در واقع یک موزه زنده است که زمان در آن متوقف شده است. هر بازدید کننده ای می تواند زیبایی دهکده باستانی را که امروزه مردم در آن زندگی می کنند تحسین کند. این خانه ها با خشت قرمز با درهای کاملاً تراشیده شده ساخته شده اند که با دو کوبنده مختلف تزئین شده اند
تخت جمشید
دیدنیهای ایران · 03. June 2021
تخت جمشید ، فارسی باستان پارسا ، مدرن تخت جمشید یا تخت من جمشید (فارسی: "تخت جمشید" جمشید بودن یک شخصیت در اساطیر فارسی) ، یک پایتخت باستانی پادشاهان هخامنشی از ایران (پرشیا)، واقع در حدود 30 مایلی (50 کیلومتری) شمال شرقی شیراز در منطقه فارس در جنوب غربی ایران. این سایت در مجاورت محل تلاقی رودخانه های Pulvār (Sīvand) و Kor قرار دارد. در سال 1979 این ویرانه ها به عنوان یونسکو تعیین شد سایت میراث جهانی .

دیدنیهای ایران · 15. May 2021
شاتل سواری جزو ابتدایی ترین ولی مهیج ترین تفریحات آبی است که خوشبختانه در جزیره کیش به شیوه ای حرفه ای ارائه می شود. در شاتل سواری یک تیوپ بادی بزرگ که برای 4 نفر ظرفیت دارد به وسیله یک قایق موتوری کشیده می شود و افرادی که روی آن نشسته اند به سختی خودشان را محکم نگه می دارند که در آب سقوط نکنند. شاتل سواری تفریح ارزان قیمتی است و خوشبخانه زوج ها نیز می توانند با هم از آن استفاده کنند. تفریحاتی راحت و سرگرم کننده با قیمتی حدود 50 هزار تومان که می تواند کلی هیجان، چاشنی اش شود و احیانا شما را در آ
دیدنیهای ایران · 29. April 2020
پَسابَندر یکی از روستاها و بندرهای کوچک شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان ایران است. پسابندر در کناره خلیج گواتر و در محدوده‌ای نزدیک به مرز پاکستان قرار دارد..

دیدنیهای ایران · 29. April 2020
«گِل‌فِشان»، پدیده‌ای طبیعی است که طی آن گل‌ ولای از زیر زمین به شکل چشمه‌وار به سطح زمین می‌رسد و شکل ماهوری بخود می‌گیرد.

دیدنیهای ایران · 17. April 2020
فصل گلابگیری کاشان که از راه برسد، مسافران زیادی برای دیدن مراسمش راهی کاشان می‌شوند. گلابگیری از اواسط اردیبهشت شروع می‌شود و تا اواسط خردادماه ادامه دارد. اما جشنواره گلابگیری هرساله از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در کاشان برگزار می‌شود. یعنی اگر شما بخواهید مهمان این شهر کویری در مراسم گلابگیری بشوید، باید در این ۱۰ روز به کاشان سفر کنید.

دیدنیهای ایران · 17. April 2020
کیش برای بعضی‌ها یعنی ساحل، غواصی و خرید. اما در این جزیره جاهای تاریخی جذابی هم وجود دارد، مثل شهر زیرزمینی کاریز کیش؛ قناتی که زمانی مایه حیات مردم بوده و حالا به مجموعه تفریحی تبدیل شده. کاریز کیش کجاست؟

دیدنیهای ایران · 17. April 2020
باغ فتح آباد در روستای اختیار آباد (۲۵ کیلومتری کرمان) قرار دارد و متعلق به دوره قاجار است از وسط این باغ آب قنات عبور می‌کند و عمارت‌های چهار فصل، عمارت مرکزی و برج و باروی آن باعث شده این باغ به مکانی مفرح و زیبا تبدیل شود. قدمت این باغ به دوره قاجار باز می‌گردد. سنگ بنای باغ بین سال‌های 1216 تا 1218 ه.ش و در زمان محمد شاه قاجار گذاشته شده است.

دیدنیهای ایران · 17. April 2020
در میان تمام جاذبه‌های دیدنی اصفهان کاخ هشت بهشت جایگاه ویژه‌ای دارد. کاخی که یادگاری از دوران باشکوه صفویه است و گردشگران را به سفری جذاب و دیدنی در میان معماری، فرهنگ و هنر آن دوره دعوت می‌کند. در واقع باغی که عمارت را در خود جای داده است، در ابتدا بخشی از باغ بزرگ نقش جهان بوده که احداث آن در دوران شاه اسماعیل اول کلید خورده است، اما بنای عمارت آن به دوران شاه سلیمان صفوی برمی‌گردد و در حال حاضر به طور کلی حدود پنج هزار متر مساحت را به خود اختصاص داده است.